A CleenUp egy helyszíni autómosó szolgáltatás, amely nanotechnológiás folyadékkal tisztítja meg a járműveket, ezáltal több ezer liter vizet megtakarítva.
Mi a versenyelőnye az autómosó szolgáltatásotoknak?
Saját fejlesztésű applikációval dolgozunk, melynek segítségével valós időben látjuk a mosásra váró autókat. A tisztításhoz speciális, közel 100%-ban biológiailag lebomló tisztítószert használnak (amit az egyik Demo Day-en kapott grantből fejlesztettek), vízre a mosáskor egyáltalán nincs szükség. Más technológiákat alkalmazva, akár napi többmillió liter víz is elhasználható autók takarítására Európában.
Hogyan segített az EIT Climate-KIC Accelerator program a fejlődésetekben?
2018 tavaszán csatlakoztunk az Acceleratorban, az első szakaszban a szolgáltatás piaci elemzésén dolgoztunk, majd kidolgoztunk a coach segítségével a kész üzleti tervet, teszteltük és tökéletesítettük a szolgáltatásunkat. Utóbbiakhoz a mentoroktól tanult üzleti, marketing és sales alapok nyújtottak segítséget. A 2018. júniusi Demo Day-en nyert 10 000 eurós támogatást a munkatársak szakmai fejlesztésére szántuk, továbbá cégszervezeti, jogi, piacismereti és HR területeken bővítettük ismereteiket.
Nagyon büszkék vagyunk az elért eredményeinkre és arra, hogy részesei lehetünk a Climate-KIC inkubációs programjának. A kezdeményezés részeként a 30 leginnovatívabb európai cleantech startup közé kerülhettünk 2018-ban. A program második szakasza segítséget nyújtott, hogy felkészítsük strukturális rendszerünket egy nagyobb ügyfélpiac kiszolgálására, amelyhez, akár menedzsment szinten is előrelépés szükséges
Milyen piacokra fókuszáltok?
Az üzleti modell kialakítása során hangsúlyt fektettünk arra, hogy megtaláljuk a megfelelő piaci szegmenst, ezáltal Németországban indítottuk be a vállalkozást, ahol hamarosan több car-sharing vállalattal is kidolgoztunk közös együttműködést. Az első partnerünk Berlinben a DriveNow volt, majd szépen további három hasonló szolgáltatóval is elkezdtünk dolgozni, illetve területileg más városokba is terjeszkedtünk. Kaptunk megkeresést már új országokból is, hogy igény lenne az autómosó szolgáltatásunkra, így dinamikusan tudunk fejlődni.