Ugrás a tartalomra

Jelenlegi hely

Mi jön az ötlet után?

2017. február 03

Egy jó csapat és kitartás - a legtöbb ötletgazda arra számít, hogy ennyi elég ahhoz, hogy a piacon is sikerrel szerepeljen álmai start-up-ja. Pedig számtalan olyan elsajátítható készség létezik, amit fontos alkalmazni, hogy az ötletből sikeres vállalkozás legyen. Szerencsére ezeket ma már Magyarországon is meg lehet tanulni, hiszen a Climate-KIC Akcelerátor program idén is várja az ötletgazdákat.

 

 

A Climate-KIC Akcelerátor programban évről évre segítik olyan ötletek piacravitelét, amelyek csökkentik a klímaváltozás negatív hatásait.  A multidiszciplináris program célja, hogy ne pusztán a szerencsén, illetve az ötletgazda és csapattagjai személyiségén, esetleges gazdasági ismeretein és szakértelmén múljon, hogy egy jó innováció megveti-e a lábát a piacon. A program ezért egészen az első piaci sikerekig végigkíséri az ötleteket, és segít abban, hogy eladható termékként vagy szolgáltatásként elnyerjék végső formájukat.

A Climate-KIC Akcelerátor program multidiszciplinárisan épül fel: a workshopok során a résztvevők nem csak az üzleti modellek megalkotását sajátíthatják el, de például azokat a retorikai ismereteket is, amelyek segítenek a potenciális befektetők meggyőzésében. A háromlépcsős program első szakaszában a résztvevők gazdasági szemmel vizsgálhatják meg ötletüket és támogatást kapnak első üzleti tervük megalkotásához is. Már ezen a szinten megjelenik az értékesítés és a marketing: az alapvető fogásokkal minden induló start-uppernek érdemes tisztában lenni. A szakasz végén a résztvevők rögtön átültethetik a gyakorlatba, amit tanultak, hiszen elkészítik ötletük első pitching prezentációját, amivel egy mini demo napon vesznek részt.

A második szakasz kulcsfontosságú a későbbi sikerek szempontjából: a résztvevők ötleteiket ekkor validálhatják, hogy kiderüljön, mit kell módosítani, finomítani a piaci sikerhez. A szervezők lehetővé teszik azt is, hogy az ötletgazdák találkozzanak potenciális fogyasztóikkal és így még több visszajelzést kapjanak elgondolásukról.

A harmadik szakasz készít fel a találkozásra a potenciális befektetőkkel. Ebben a szakaszban kell az ötleteket olyan formába önteni, hogy az a befektetők számára is érthető legyen és üzletileg is megállja a helyét. Ez azért is fontos, mert a program gazdái networking alkalmakat is szerveznek a résztvevőknek, hogy a jó ötletek minél hamarabb megtalálják a befektetőket és a továbblépési lehetőséget.

Díjazzák a legjobbakat

Megéri a legjobbak közé kerülni ebben a programban: nem csak tudásért, a jó gyakorlatszerzési és a kapcsolatteremtési lehetőségekért, de a jelentős mértékű anyagi támogatásért is. A programban sikeresen szereplő start-up-ok ugyanis akár 40 ezer eurós támogatásban is részesülhetnek.

A programban bárki részt vehet, akinek az ötlete, tervezett terméke, szolgáltatása lassítja a klímaváltozást, csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását, illetve önfenntartó vagy környezettudatos módon működik. A megújuló energiával, az anyagtechnológiával, a hulladékgazdálkodással valamint a fenntartható mezőgazdasággal kapcsolatos innovációk előnyt élveznek, de érdemes ún. Smart Cities vagy akár ún. Green Vehicles innovációs területre szánt ötlettel is jelentkezni.

A jelentkezés első lépése a részletes jelentkezési lap kitöltése, amely ITT érhető el.