Ugrás a tartalomra

Jelenlegi hely

CliMate Brunch #1 beszámoló

2015. november 03

CliMate Brunch

Bölcsőtől a bölcsőig (cradle to cradle) újrafelhasználás

A manapság egyre többször emlegetett körkörös gazdasági modell egyik alapvető pontja a hulladék újrafelhasználása. Ezt a szemléletet viszi tovább a Grofie is komposztálható alapanyagok minél szélesebb körű alkalmazásával. A moduláris növénytartók például újrafelhasználható, hazai gyártású szövetből készülnek. Ez csupán egy a Grofie négy legfontosabb elvéből, amelyek köré termékeit és szolgáltatásait szervezi a cég.

4 elv a fenntarthatóságért

A cég által követett négy elv a következő: azonnali felhasználhatóság ("click'n'cut); modularitás, azaz teljesen egyedi igényekre szabhatóság; komposztálhatóság; cserélhetőség. Ezen elvek sikeréhez járul hozzá a PAAS (product as a service) típusú értékesítés, tehát az idáig egyszeri értékesítéssel történő termékek előfizetéses rendszerben, szolgáltatásként való árusítása.

Előfizetéses rendszer egyszeri értékesítés helyett 

A Magyarországon Gourmet Gardenként ismert cég többek között éttermeknek szállít fűszernövényeket, méghozzá előfizetéses rendszerben. Ez azt jelenti, hogy ha az adott növény elfogy, előfizetés keretében cserélik ki. Az étteremnek nem kell bajlódnia a beszerzéssel, ráadásul az állandó jó minőség garantált, hiszen a cég olyan hazai forrásból szerzi növényeit, amely környezettudatos gazdálkodást folytat. Hab a tortán, hogy a növényfarm vezetői autista embereket foglalkoztatnak, így teremtve munkalehetőséget – ezáltal úgynevezett munkaterápiát - megváltozott munkaképességű emberek számára. 
Az előfizetéses rendszer nem csupán a fűszernövényeknél, de a Grofie legújabb terméktípusánál, a zöldfal rendszereknél is bevált. Míg a konkurens cégek értékesítik a zöldfalakat, addig a Grofienál havi díjas a szolgáltatás keretében fedezi a fal felállítását, beültetését, illetve a növények rendszeres gondozását is. Így egy egyszeri nagy befektetés helyett kisebb havi díjakat fizetnek a felhasználók, akik egyelőre nagyobb cégek, bankok, bár a magánszemélyekre is gondolnak. Az új típusú megközelítés egyértelműen bevált, a Grofie gyorsan zárkózik fel a zöldfal értékesítők élvonalába.
A Grofie további terveiben az "élő" hűtőmágnes, a polckert és a tetőre telepíthető konyhakertek is szerepelnek, amelyeket megint csak innovatív üzleti modellek segítségével fognak értékesíteni. 
Ezek az innovatív termékek és üzleti modellek is hozzájárultak ahhoz, hogy a cég befektetőre és külföldi partnerekre is talált. 

Képek

 

 

 

 

 

A rendezvény további fotóiért kattints IDE.