Skip to main content

You are here

Piacra készülő ötletek

06. June 2017.

“Mi nem győztesek vagyunk, csak a zsűri minket választott” – így kezd Domonkos Tamás a TrucksOnTheMap ötletgazdája, amikor a zsűri döntése után beszámol a startup eddigi működéséről. Fontosnak tartja leszögezni: bár a zsűri őket támogatta az elnyerhető legnagyobb összeggel, 15 ezer euróval, mégsem ezt tartja a Climate-KIC Akcelerátor program legfőbb előnyének. Sokkal inkább azt a kapcsolati tőkét és üzleti szemléletet, amivel a felkészülés során erősítették meg ötletüket. A TrucksOnTheMap már nagyon közel áll a piacra lépéshez: a közúti fuvarozást megreformáló online rendszer már túl van a bétatesztelésen, azaz leendő ügyfeleinek egy része már kipróbálta és használja is az innovációt.  Az elnyert támogatást a TrucksOnTheMap csapata arra használja majd, hogy minél több potenciális vásárlóval találkozhassanak és mutathassák be nekik a rendszert.

Az Insac TM csapata is a támogatottak közé került: ők 5 ezer eurót használhatnak fel arra, hogy megépítsék azt az eddiginél jóval nagyobb telepet, ahol tovább kísérleteznek a söripari mellékanyagokon tenyésztett, fenntartható haltakarmány előállításával. A korábban COFFeed nevű startup az Akcelerátor program hatására változtatott üzleti modelljén, és az eredeti, kávézacc alapú technológiáját más élelmiszeripari melléktermékre is kiterjesztette.

A szintén 5 ezer euróval díjazott INO ötlete is sokat változott az Akcelerátor program során: az ötlet kibővült, így teljes, újrahasználható-kölcsönözhető bútorkollekciót terveznek, melynek elemei hosszú távra kölcsönözhetőek lennének.  Az INO modellje egyedülálló: bérelhető, moduláris bútorrendszerükkel azokat célozzák meg, akiknek gyakran változnak igényeik és környezetük, és akikben egyre kisebb a birtoklás utáni vágy – ez az Y generáció fogyasztóinak fontos jellemzője. A startup ezzel környezettudatosabb alternatívát kínál a jelenleg megszokottaknál, amikor a vásárolt bútortól sokszor rövid idő után megszabadulnak a fogyasztók, hogy aztán újat vegyenek helyette.

A 10 ezer eurós díjazásban részesült HeatVentors eredeti technológiai ötlete érintetlen maradt, így az Akcelerátor programnak az üzleti modell elkészítésében, az árazás finomításában, illetve a pilot projektek megvalósításában van szerepe. A két ötletgazda az Akcelerátor program előtt – képzettségüknek megfelelően – az ötletnek csak műszaki oldalával tudott foglalkozni, a program egyik vonzereje épp az volt számukra, hogy lehetőséget biztosított arra, hogy szakemberek segítségével dolgozzák ki a találmány üzleti oldalát, marketingjét. Persze a mérnök végzettségű szakemberek hangsúlyozták: nem gondolják, hogy ha “beindul a startup”, akkor az értékesítői és marketing feladatokat személy szerint ők akarnák végezni, ezzel szakembereket szeretnének megbízni, de azt fontosnak tartják, hogy átlássák ezeket a folyamatokat is. Ezért biztosít számukra nélkülözhetetlen tudást a program.

A Climate-KIC Akcelerátor program nem minden résztvevője kapott pénzügyi támogatást a prezentációt követően, de mindegyik olyan ígéretesen fejlesztette ötletét, startupját az elmúlt fél évben, hogy továbbjutottak a program következő szakaszába. Akik a 2. etapba jutottak, azok részletesen, idő szerinti bontásban kidolgozzák üzleti tervüket, míg a 3. szakaszt kezdő startupok már kapcsolati tőkéjük fejlesztésével, valamint a befektetőknek tartandó prezentációikkal foglalkoznak.

A Climate-KIC Akcelerátor program legközelebb ősszel fogad új jelentkezőket Magyarországon.

Az eseményről készült képek elérhetők a facebook oldalunkon.